~Beauty with Brain~

PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI, TG.MALIM, MUALIM, TMN BERNAM BARU, KETOYONG, PROTON CITY, BEHRANG, BANDAR TENGGARA, KULAI, SG. SAYONG, PENGGELI, KLUANG, KOTA TINGGI

Whatsap/Call/SMS 019-792 9490

JOM! FOLLOW ATEN

JOM FOLLOW ATEN!

Wednesday, August 05, 2015

3 Cara Hilangkan Biji Kolestrol Tanpa Pembedahan yang Menyakitkan!

EH, BIJI KOLESTROL KE TU? BUKAN JERAWAT NASI KE?

Haaa,,,ramai yang salah anggap tentang biji kolestrol @ milia disease ni. Ramai yang perasan kunun-kunun yang biji-biji putih bawah mata tu adalah jerawat nasi. Bila dipicit, ada yang senang keluar, ada yang sampai meleleh ayaq mata pun tak keluar.

Apa itu biji kolestrol?

Biji kolestrol atau xanthomas atau juga dikenali sebagai milia - adalah lebihan lemak yang terbina di bawah kulit. Sesiapa pun berpotensi untuk mendapat biji kolestrol ini tak kira kanak-kanak mahupun orang dewasa, perempuan mahupun lelaki. Xanthomas boleh muncul di mana-mana sahaja pada badan tetapi biasanya terdapat pada siku, lutut, tangan, kaki, sendi, tendon dan punggung.

di lengan

Namun, kebiasaanya yang kita temui adalah yang terdapat di bawah mata atau spesifiknya dikenali sebagai xanthelasma palpebra. Individu yang tidak mempunyai bacaan kolestrol yang tinggi punboleh menghidapi biji kolestrol jenis ini.


di kelopak mata

Kebanyakan biji kolestrol tidak mendatangkan kesakitan namun kewujudannya di atas kulit muka kita mestinya mengundang resah setiap kali kita pandang cermin. Mesti tangan rasa nak kutey-kutey je biji-biji kecik cute tu kan?

Bagaimana merawat biji kolestrol?

1) Perubatan Moden

Biji kolestrol dikeluarkan dengan cara pembedahan, terapi laser atau menggunakan asid trichloroacetic. Malangnya, menurut Pusat Perubatan Langone apabila xanthoma dikeluarkan melalui pembedahan, ia boleh muncul semula di tempat yang sama. SEDIH!

Menurut salah seorang kawan *aten*, pembedahan membuang biji kolestrol sangat mahal. Menelan belanja RM80 untuk 1 biji kolestrol, aiyakkk! cuba bayangkan kalau 5 biji bersusun bawah mata tu...RM400 sekali melayang pastu muncul semula. SEDIH!

2) Amalan Pemakanan Sihat

  1. Kurangkan makanan yang bergoreng serta berlemak yang tinggi kandunagn kolestrol. Kolestrol Jahat ialah kolestrol yang tidak diperlukan oleh badan dan dikenali sebagai LDL. Kolestrol baik dikenali sebagai HDL.Contoh makanan yang perlu dikurangkan ialah daging, majerin dan dessert yang manis-manis.
  2. Tingkatkan pengambilan serat seperti sayur dan buah-buahan. 
  3. Amalkan makanan yang mengandungi Omega 3. Contoh paling senang, Ikan. Tingkatkan pengambilan ikan. Ikan yang katanya Omega 3 tinggi ialah ikan keli. Ikan laut pun boleh. Cuma risaukan logam2 berat yang terdapat pada sisik ikan pulak nanti.
  4. Lebihkan bawang putih dalam masakan kerana bawang putih terkenal sebagai anti-radang serta antibiotik semulajadi. Apabila badan kita tinggi kandungan kolestrol, badan akan mudah mempunyai radang. 
3) Atasi Biji Kolestrol dengan Shaklee!




Haa.. tadi *aten* ada cakap tingkatkan pengambilan makanan yang mengandungi Omega 3 kan?. Minyak Ikan yang terkandung dalam Omegaguard Shaklee membantu membakar lemak kolestrol jahat dan membantu menaikkan tahap kolestrol baik dalam badan.
Kenapa OmegaGuard? Kerana kandungan Omega 3 yang sangat tinggi dalamnya serta bebas merkuri dan sisa toksik. 

Next, anda suka makan bawang putih tak?
*aten* boleh dikatakan gemar dengan bawang putih . Kalau buat sambal kicap tak kan menjadi tanpa bawang putih tu.

Kalau anda jenis yang tak lalu makan bawang putih begitu saja,  Shaklee ada sediakan bawang putih iaitu Garlic Complex. Bagus untuk tingkatkan imunisasi badan serta menurunkan kolestrol jahat. Allicin iaitu sebatian dalam bawang putih bersifat antibakteria dan mempunyai kuasa penyembuhan.

Selain daripada yang di atas, anda juga disarankan untuk mengamalkan :


GLA Complex  : Tinggi dengan Omega-6 dan membantu menstabilkan hormon dalam tubuh tidak kira lelaki atau wanita

Lecithin : Agen penghurai lemak yang dapat membantu anda mendapatkan bentuk tubuh yang menarik
Vitamin E : Tinggi anti-oksida yang boleh membantu mengurangkan parut 

Phytocol-ST  : Produk paling unggul dalam Shaklee yang dapat membantu menurunkan paras kolestrol dengan cara yang selamat dan mudah

đź‘€SET BAJET BIJI KOLESTROLđź‘€

1. Omega atau;
Harga runcit : RM144

2. Lecithin
Harga runcit : RM55

- biji kolestrol terhasil apabila kandungan kolestrol terlalu tgggi dalam tubuh
- omega&lecithin bantu menghuraikan lemak berlebihan dari tubuh
- pengambilan omega atau lecithin secara konsisten selama 3 bulan akan menampakkan kesan pengecutan lemak2 kolestrol tersebut
- berat badan juga akan turun dalam masa yg sama

3. Vitamin E
Harga runcit : RM157

- tinggi anti-oksidan utk memastikan kulit wajah sentiasa anjal dan membantu memudarkan parut bekas jerawat&bekas biji kolestrol
- anti-oksidan yg tggi juga memelihara kesihatan kulit dari ditumbuhi jeragat
************************************
MAHU CUBA AMALKAN SHAKLEE MACAM SAYA? JANGAN TAKUT DAN RAGU,
HUBUNGI SAYA :

FatinZainuddin
019-792 9490 


************************************

HANYA pelanggan http://fatinzainuddinsihat.blogspot.com/ yang akan diberikan 
HAK EKSKLUSIF untuk mendapatkan konsultasi percuma berkenaan pengambilan vitamin Shaklee dan saranan berkaitan penyakit. 

************************************


**Produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda digalakkan mendapat nasihat pakar perubatan yang berkaitan