~Beauty with Brain~

PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI, TG.MALIM, MUALIM, TMN BERNAM BARU, KETOYONG, PROTON CITY, BEHRANG, BANDAR TENGGARA, KULAI, SG. SAYONG, PENGGELI, KLUANG, KOTA TINGGI

Whatsap/Call/SMS 019-792 9490

JOM! FOLLOW ATEN

Wednesday, August 12, 2015

Set Kolestrol



Kolestrol sangat sinonim dengan penyakit jantung dan strok. Tahukah anda bahawa serangan jantung adalah pembunuh nombor satu di dunia. Di Malaysia, lebih ramai orang mati kerana serangan jantung berbanding kanser. Sekitar 9% atau 4000 daripada 50,000 pesakit di hospital kerajaan meninggal akibat serangan jantung pada tahun 2004 berbanding dengan kematian akibat kanser sebanyak 4%. Gaya hidup yang kurang bersenam, suka merokok dan corak pemakanan kita yang banyak terdedah kepada makanan berlemak dan berminyak, banyak menyumbang kepada risiko penyakit ini.

Apakah kolesterol?

Kolestrol adalah bahan berlemak (lipid) yang datang daripada 2 sumber iaitu makanan dan badan kita sendiri. Organ hati kita bertanggungjawab menghasilkan kolestrol yang kita perlukan dan beredar melalui darah. Selain itu, kolestrol juga boleh didapati dalam makanan daripada sumber haiwan seperti daging, ayam dan produk tenusu penuh lemak. 

Hati kita akan menghasilkn lebih banyak kolestrol apabila kita makan makanan yang tinggi lemak tepu dan trans. Kolestrol tidak larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan sejenis protein yang dipanggil lipoprotein. Terdapat dua jenis lipoprotein; lipoprotein ketumpatan amat rendah (LDL) dan lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL). Kolestrol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolestrol LDL dikenali sebagai kelostrol jahat manakala kolestrol HDL dikenali sebagai kolestrol baik.

1) Kolestrol Jahat (low density lipoprotein)
  • Menyebabkan pembentukan plak di salur darah
  • Boleh menyebabkan kerosakan arteri dan seterusnya menyebabkan penyakit jantung dan strok

2) Kolestrol Baik (high density lipoprotein)
  • Mengangkut kolestrol jahat keluar dari arteri dan bawa ke hati untuk disingkirkan
  • 'Membersihkan' salur darah
LDL vs HDL

Bagaimana Phytocol-ST mengawal paras kolesterol?




Phytocol-ST adalah suplemen terbaik jika anda ingin mengawal paras kolestrol dalam darah anda. Kajian telah menunjukkan dengan pengambilan sebatian semulajadi yang dikenali sebagai sterol dan stanol tumbuhan dalam diet dapat memberi manfaat kepada kesihatan kita. Sterol dan stanols boleh didapati secara semulajdi dalam tumbuh-tumbuhan, sayur-sayuran dan bijirin. Ia mempunyai struktur yang sama seperti kolestrol, maka ia amat bagus dalam menghalang penyerapan kolestrol dalam badan.

Mengapa Phytocol-ST Shaklee terbaik?

  • Phytocol-ST keluaran Shaklee membekalkan 2000 mg sterol dan stanol tumbuhan, selari dengan saranan National Institute of Health (NIH).
  • Ia dirumuskan daripada gabungan sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan, buahan dan bijirin.
  • Bebas gluten.
  • Fisosterol telah dibuktikan secara klinikal oleh 80 kajian untuk menurunkan paras kolestrol jahat.
  • Dan yang paling penting ia adalah HALAL.
  • Tiada perasa, pengawet dan pewarna tiruan.

Bagaimana fitosterol bertindak?

Pada level molekular, fitosterol mempunyai struktur yang sama dengan kolestrol.


Ini membolehkan ia bersaing dengan kolestrol untuk diserap ke dalam usus dan seterusnya meninggalkan kolestrol. Lebih banyak fitosterol dalam tubuh badan kita, makin kurang la kolestrol akan diserap oleh badan. Maka, kolestrol LDL atau 'jahat' dapat dikurangkan.


Berapa banyak bijirin, buahan dan tumbuhan yang perlu kita makan untuk dapatkan 2,000 mg fitosterol sehari?


Perlu ke ambil OmegaGuard?



Pengambilan OmegaGuard dapat membantu dalam meningkatkan paras kolestrol baik dalam badan kita. Sepertimana yang diterangkan sebelum ini, fungsi kolestrol baik adalah untuk menyingkirkan kolestrol jahat. 

Oleh itu fungsi Phytocol-ST lebih kepada pencegahan manakala OmegaGuard membantu menurunkan paras kolestrol yang sudah ada dalam badan anda.

************************************
MAHU AMALKAN SHAKLEE DENGAN KONSULTASI YANG TERBAIK?
HUBUNGI SAYA :

FatinZainuddin
019-792 9490 


************************************

HANYA pelanggan http://fatinzainuddinsihat.blogspot.com/ yang akan diberikan 
HAK EKSKLUSIF untuk mendapatkan konsultasi percuma berkenaan pengambilan vitamin Shaklee dan saranan berkaitan penyakit. 

************************************


**Produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda digalakkan mendapat nasihat pakar perubatan yang berkaitan

No comments:

Post a Comment