~Beauty with Brain~

PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI, TG.MALIM, MUALIM, TMN BERNAM BARU, KETOYONG, PROTON CITY, BEHRANG, BANDAR TENGGARA, KULAI, SG. SAYONG, PENGGELI, KLUANG, KOTA TINGGI

Whatsap/Call/SMS 019-792 9490

JOM! FOLLOW ATEN

Friday, August 07, 2015

Syarat Menjadi Ahli Shaklee

Bismillah...
*aten* bermula dengan Shaklee semasa bekerja di kolej swasta di Banting. Masa tu memang rasa sukar nak buat sebab kita bekerja dan tiada masa nak study berkenaan produk, cara pemasaran dan macam mana nak handle customer. Tapi lama kelamaan bila upline banyak advice *aten* dan buka minda *aten*, sebenarnya tak sukar pun buat bussiness Shaklee ni. Jadi, harini *aten* nak cerita tentang KELAYAKAN ASAS NAK BUAT BUSINESS SHAKLEE. Mungkin ramai yang dah tau, ramai yang nak cuba, tapi tak konfiden, dan rasa tak mampu nak buat. Jadi meh sini kita tengok syarat-syarat asas nak buat business Shaklee.
PERKARA YANG ANDA TAK PERLU ADA:
1. TAK PERLU ADA MODAL BESAR (TIADA DUIT)
Kenapa *aten* kata kalau anda takde duit anda layak buat business ni? Nak bussiness mestilah kena ada duit kan? Tapi dengan Shaklee modal awalan cuma RM68.90 (tambah postage memberkit RM 10.60 semenanjung atau RM 21.20 Sabah/Sarawak) untuk yuran keahlian. Jadi modal cuma RM79.50 (semenanjung) RM90.10 (S&S). Yang seronoknya, bayaran ini hanya SEKALI SEUMUR HIDUP. Jadi, kalau anda tiada modal, Shaklee is the right business for you! 
2. TAK PERLU ADA MASA

Anda tak perlu banyak masa untuk mulakan business Shaklee anda. Jika anda ada masa untuk baca post ini, maka anda cukup masa untuk buat Shaklee. Jika anda masih sempat layan drama TV3 setiap hari, maka anda ada masa yang cukup banyak untuk buat Shaklee. Anda cuma perlu fokus 2-3 jam sehari untuk business ini.
3. TAK PERLU PENGALAMAN BERNIAGA

Anda tidak perlukan pengalaman bertahun untuk mulakan business Shaklee. Semua orang bermula dengan ZERO. Tiada bayi yang lahir terus boleh berlari. Pengalaman akan datang apabila anda mulakan perniagaan anda dengan Shaklee. Tak pernah berniaga? Tiada masalah. Tak pernah tahu tentang supplement? Tiada masalah. Yang penting minat dan usaha untuk belajar. *aten* pun sama je, masa awal-awal rasa tak confident, rasa keliru tak faham apa-apa, susah nak hafal harga produk, tapi percayalah semua nya akan jadi di hujung bibir sahaja jika anda MAHU BUAT!
EHHHHH....Kalau semua tak payah ada, jadi apa yang anda perlu ada?
IMPIAN DAN KEINGINAN!

Anda cuma perlukan mimpi-mimpi zaman kanak-kanak yang anda terpaksa lupakan apabila menyedari kemampuan anda masa kini tidak sebesar mimpi anda.
Impikan rumah yang memenuhi ciri kehendak anda...
Atau kereta mewah…


dan masa berharga bersama anak-anak...
Tambahkan semangat keinginan yang tinggi untuk membantu orang lain, dan anda akan berjaya membina asas perniagaan anda dalam Shaklee. Of course, anda perlu berusaha dan tahan dengan segala onak duri, kerana tanpa usaha, tiada apa yang mudah dalam dunia ni. Tetapi, dengan kesungguhan nothing’s IMPOSSIBLE.

A journey of a thousand miles starts with a single step.
Mari mulakan langkah anda hari ini bersama family Beauty With Brain!

No comments:

Post a Comment