~Beauty with Brain~

PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI, TG.MALIM, MUALIM, TMN BERNAM BARU, KETOYONG, PROTON CITY, BEHRANG, BANDAR TENGGARA, KULAI, SG. SAYONG, PENGGELI, KLUANG, KOTA TINGGI

Whatsap/Call/SMS 019-792 9490

JOM! FOLLOW ATEN

JOM FOLLOW ATEN!

Saturday, August 08, 2015

Khasiat Carotomax Shaklee : Cara Atasi Rabun

Cara Atasi Rabun dengan Perubatan Moden

Hari tu borak-borak dengan kawan serumah, mereka cakap orang dulu sangat jarang kena penyakit rabun ni. Ada tu sampai tua mata terang baca Quran, tengok anak cucu dan sebagainya. Tapi bila tengok generasi sekarang, budak 6 tahun pun dah pakai cermin mata punya lah tebal!

Apa puncanya ya?
Jawapannya :
PEMAKANAN & GAYA HIDUP

Pemakanan yang kurang berkhasiat dan tidak seimbang menjadi penyebab kekurangan vitamin A dalam badan kita yang menyebabkan masalah rabun. Selain itu gaya hidup yang seawal kelahiran pun dah ditayangkan dengan TV.. bila tidur depan TV, menyusu depan TV, bila menangis sikit buka BABY TV..oppppss! 

Vitamin A memainkan peranan penting dalam kesihatan mata manusia.
ehhh...Shaklee ada Vitamin A ke? Tak pernah dengar pun "Vitamin A Shaklee" ataupun "A-complex Shaklee"..

Haaaa....Shaklee keluarkan Vitamin A untuk pasaran Asia dengan nama yang lebih komersial iaitu Carotomax Shaklee .

Carotomax Shaklee tinggi dengan kandungan carotenoids termasuk Beta-carotene dan astaxanthin. Kajian menunjukkan bahawa kandungan Vitamin dalam Carotomax Shaklee dapat membantu:
1. Meningkatkan densiti pigmen macular dan ketepatan penglihatan
2. Membantu menapis cahaya UV yang berbahaya ke dalam mata
3. Menyokong kesihatan mata usai penuaan

Khasiat Carotomax Shaklee

Lebih selamat dari vitamin A biasa : pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.

Mempertingkatkan penglihatan : ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. mempertingkatn masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.

Meredakan penyakit kulit : pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, kulit gugur, jerawat, acne dan lain-lain.

Melawan kanser dan oksidasi : pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.

Menghalang infeksi : merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema.

Carotomax Shaklee berbeza daripada Vitamin A lain di pasaran kerana Carotomax Shaklee menyediakan 13mg carotenoids yang diperlukan oleh tubuh : lutein, lycopene dan beta-carotene untuk setiap hidangan (setiap 1 biji). Itu sudah melebihi 1.5x daripada purata zat yang kita perolehi daripada makanan harian!

************************************
MAHU CUBA AMALKAN SHAKLEE MACAM SAYA? JANGAN TAKUT DAN RAGU,
HUBUNGI SAYA :
Fatin Zainuddin
019-792 9490


************************************

HANYA pelanggan http://fatinzainuddinsihat.blogspot.com/ yang akan diberikan 

HAK EKSKLUSIF untuk mendapatkan konsultasi percuma berkenaan pengambilan vitamin Shaklee dan saranan berkaitan penyakit. 

************************************

**Produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda digalakkan mendapat nasihat pakar perubatan yang berkaitan