~Beauty with Brain~

PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI, TG.MALIM, MUALIM, TMN BERNAM BARU, KETOYONG, PROTON CITY, BEHRANG, BANDAR TENGGARA, KULAI, SG. SAYONG, PENGGELI, KLUANG, KOTA TINGGI

Whatsap/Call/SMS 019-792 9490

JOM! FOLLOW ATEN

JOM FOLLOW ATEN!

Friday, July 10, 2015

Kedudukan Jerawat dan Punca

Stressnyaaaa Jerawat!

*aten* ni seorang yang sangat sinonim dengan jerawat. Seawal darjah 6 dah mula ada jerawat. ohmannnnnn!

Allah je lah tahu feelingnya bila di usia remaja kengkawan lain muka licin lincau, kita ni dok berjerawat sakan. Sehingga sekarang, *aten* sentiasa berusaha dan terus berusaha merawat masalah jerawat ni dari luar dan dalam.

Mak dan abah memang sangat concern dengan masalah jerawat *aten*. Sampaikan mak bawa *aten* pergi facial beribu riban dekat salun area Bandar Baru Uda, JB. Tak cukup dengan itu, abah pula bawa *aten* ke Klinik Pakar Kulit Dr. Pishu di Kluang, Johor.

Sekarang *aten* masih lagi dalam proses untuk dapat kulit yg diidamkan bak Che Ta (ehhh...tapi ada kawan cakap, Che Ta tu mekap je lebih..hihihihi...tak kisah laa yg penting Che Ta shantekkkkk). Alhamdulillah sejak diperkenalkan dengan Shaklee, jerawat semakin reda tetapi dek kerana kerakusan nak cepat cantik, *aten* pergi pakai produk tak ikut deskripsi yang sepatutnya. Maka, jerawat telah menyerang kembali. Tapi *aten* akan sentiasa optimis untuk usaha walau apa jua cara sekalipun. Allah kan suka hambaNya yang berusaha. Kacing! Kacing! Kacing! hehehehe..


Jom! kita tengok Punca Jerawat berdasarkan Kedudukannya di Tubuh

Perasan tak TIBA-TIBA 1 Jerawat muncul di badan? Tiba-tiba ada dekat 



pipi
dahi
dagu
 belakang badan 
hidung 




HATI-HATI kerana ada sebab dan PUNCA ia terjadi


6 Tempat Kedudukan Jerawat dan punca :



1) DAHI~ Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda danbadan, mungkin terlampau letih. Stress Kumpulan ini biasanya panas baran.
 Nasihat : Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup danminum air banyak.
Saranan Produk Shaklee : ESP, Vitamin B-Complex, GLA




2) HIDUNG ~ Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi.
Saranan Produk Shaklee : ESP, Vitamin B-Complex, GLA, Herb-lax, Alfalfa


3) DAGU~ Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah. Jerawat di dagu juga dikaitkan dengan toksin tinggi dalam badan. 
Saranan Produk Shaklee : ESP, Vitamin B-Complex, GLA, Ostematrix, Herb-lax, Alfalfa, Garlic


4) PIPI KIRI~ Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.
Saranan Produk Shaklee : ESP, DTX Complex, Vitamin C




5) PIPI KANAN~ Fungsi paru-paru mungkin tidak normal
Saranan Produk Shaklee : ESP, Vitamin C, Vitamin B-Complex


6) PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)~ 
 Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.
Saranan Produk Shaklee : ESP, GLA, Herb-lax, Alfalfa, Ostematrix




Ini kemungkinan-kemungkinan yang mungkin berlaku, untuk lebih kepastian silalah jumpa doctor yang lebih pakar, makan makanan yang sihat, ambil makan tambahan (supplement) dan amalkan minum air 2-3L sehari. Dinasihatkan juga elak makanan yang berminyak atau berhormon seperti ayam

************************************
MAHU CUBA AMALKAN SHAKLEE MACAM SAYA? JANGAN TAKUT DAN RAGU,
HUBUNGI SAYA :

FatinZainuddin
019-792 9490 


************************************

HANYA pelanggan http://fatinzainuddinsihat.blogspot.com/ yang akan diberikan 
HAK EKSKLUSIF untuk mendapatkan konsultasi percuma berkenaan pengambilan vitamin Shaklee dan saranan berkaitan penyakit. 

************************************


**Produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Anda digalakkan mendapat nasihat pakar perubatan yang berkaitan